^_^v

torsdag 24 juni 2010

Hearts

Jag misstänker mig vara en sån där som måste ha tidspress på sig för att åstakomma något. Jag har typ haft 3-4 månader på mig att kunna producera hur mycket som helt till Toltorpsmarknaden men först nu när det är knappt 6 veckor kvar börjar jag ta mig ordentligt i kragen...herregud..


Jag har i alla fall fått mina hjärtan färdiga. (Dom har legat i ett par månader nu tror jag^^)
Men jag kände att jag verkligen ville sy en massa istället!




80:-/st
  • Soft renskinn
  • En form gjort i hobbylera som sedan är lackad för att vara vattenresistent.
  • Narvsvärta, Acra-K och textilfärg
  • Klebfest! (Bästa limmet ever)
  • Metallstav med ögla
Sen har jag helt enkelt blött ner skinnet och spänt det runt min lerform och låtit den torka.
Jag har då gjort två delar på min form och sen limmat ihop dem. Jag använde formen som tyngd och limmade på delarna runt den :)

Samma princip som när jag gjorde hjärtat och leoparden (länkar)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails