^_^v

fredag 22 april 2011

For a bellydance show


Jag åtog mig uppdraget att svänga ihop topp och byxa till en av två koreografier som vi ska uppträda med på "Dansens dag" på Tullängsskolan 29/4

Tre olika färger med tre olika slags ärmar. Det går dessutom att knyta dem på tre olika sätt!
Ett par svarta tunna haremsbyxor till detta, sen kommer vi ha varsin plingsjal i samma färg som toppen!









English: I took the mission to put together top and pant to one of two choreographies we will perform with at "Dansens dag" at Tullängsskolan 29/4
Three different colors with three different sleeves. You can even tie them in three different ways!
A pair of black, sheer harempants for this, then we'll wear a coinbelt in the same color as the top!

3 kommentarer:

En magdansös dagbok sa...

Åh va fina! Den sista modellen var riktigt snygg! Du borde öppna en webshop och sälja såna här! Jag blir då kund nr 1 =)

En magdansös dagbok sa...

Man kan säkert beställa dem från en dräktdesigner men så vitt jag vet säljs de annars inte löst. Det finns bra tights i webbshoppar på nätet (mer hållbara utan helfot) som skulle kunna göras om (dekoreras med stenar och glitter)och tights för konståkare. Min tanke har varit att beställa såna länge men jag har ännu inte hittat det perfekta paret. =)

En magdansös dagbok sa...

Jag vill gärna att de ska vara av "powermesh" eller av tjockare material. Inte kul att dekorera i timmar och sen få en maska, de ska ju tåla lite. Sen vill jag gärna att de redan ska vara sydda så att de antingen är utan fot, går med ett band under foten eller med ett band över foten och under mittersta tån. Absolut ingen helfot för det blir för halt. Sen vill jag gärna att de ska vara mörkt solbruna/ev färg som matchar någon dräkt med glitter. Många krav - I know. Haha. Hur hade du velat ha dina?

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails