^_^v

Visar inlägg med etikett Smycken Läder/Skinn. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Smycken Läder/Skinn. Visa alla inlägg

onsdag 28 juli 2010

Strawberries!

Hey hey! Sorry, varit bortrest i några dagar. Vilket egentligen inte kommer så lägligt med tanke på att jag borde sitta hemma i ateljén och jobba inför Toltorp på lördag :)
Anyway så kommer det lite somriga gubbar här :D



Former gjorda i lera med en ögla nerstucken :)


Det här halsbandet fick Jenny i födelsedagspresent!


Jag har våtformat renskinn och sedan klätt in formen med det



"J" som i Jenny ^^






I lördags var det Kristina-dagen och då var vi på resa allihopa, så inte bara Jenny fick present (Vi heter Kristina i mellannamn). Det här är mammas gubbe ^^


...Cecilias...


...och mormors!




165:-/st

söndag 18 juli 2010

Mirrors...

Jag ber om ursäkt för att det tagit en stund sedan det förra inlägget men inspirationen har varit lite stelfrusen samtidigt som jag tillverkat ett par grejor jag inte kan lägga upp riktigt än. De kommer att dyka upp här efter nästa helg ^^

Detta jag har gjort blev till slut örhängen efter mycket om och men. Det skulle bli både halsband och armband men jag tyckte inte jag fick till det. Hade jag haft mer tid på mig hade jag arbetat mer på halsbandsfronten tror jag. Kan alltid ta upp den tråden igen vid ett senare tillfälle :)

  • Nöthud (2,5-3mm)
  • Renskinn (0,7-1mm)
  • Mosaikspeglar
  • Animaliskt lim, trälim och klebfest!
  • Fiebings oil dye (svart)
  • Ringöglor och öronkrokar



Limmat baksida med trälim och skär ut efter torktid


Färdigt!

Efter kanskärning gjorde jag försänkningar för spegelmosaiken. (Nej jag har såklart inte limmat dit spegeln innan färgning ^^)


Kanpolerning med animaliskt lim! Skillnaden syns nog bättre om ni klickar på bilden för förstoring (Även om bilden är lite suddig)


Speglar fastlimmade med Klebfest!



Om man vänder på steken blir det ett helt annat uttryck :)
(Man kanske inte tänker på det på en gång, men på det här paret har jag vänt på delarna så att de mer trubbiga ändarna möts)



160:-/paret


tisdag 13 juli 2010

Sunset..

Fortsättning på safariörhängena, fast ett annat tema! :)
Egentligen så är narvsvärtan inte min bästa vän för det är som kaffe!
Och nu undrar ni: "P-G! Hur menar du nu'rå?" (För dom som tittat alldeles för mycket på "Strul")
Jo om ni går med en kopp vatten och en kopp kaffe, båda kopparna är fyllda exakt lika mycket, så ta me fan skvimpar det där förgrymmade kaffet över allt medans vattnet inte alls beter sig på samma sätt. Jäkligt udda...
Narvsvärta är lika dant, du behöver bara överväga att använda det så har det redan börjat fläcka ner halva världen...suck....men dock måste jag säga att jag blandade till färgerna EXAKT som jag ville ha dem på första försöket. Så någon sorts känsla har man för't ^^



Well, ungefär samma som djuren fast ståltråd och pärlor den här gången och ingen kantfärg ^^














Orange: 230:-/paret
Lila: 250:-/paret


söndag 11 juli 2010

Safari...

Örhängen! :D Denna gång i en droppform med djurmönster ^^

  • Nöt och ren
  • Använt trälim till att limma renskinnet som baksida
  • Fiebing's BLACK oil dye som bas
  • Acra-K som finish
  • Dekor med svart kantfärg
  • ringögla och öronkrok förstås ^^


Först klipper man ut mönsterdel/delar i en bra kartong och överför på skinnet


Utskuret! (De små delarna ska jag använda till ett annat projekt)


Limmat renen som baksida. Dels för att det blir mycket snyggare och framför allt stadigare!


Dags för mitt favoritverktyg! Kantskärare!


Se skillnaden, det ser mycket mer professionellt ut :D


Färgat dem svarta och nu på med Acra-K


Kantfärgsdekor ;)


Finished


200:-/paret

lördag 10 juli 2010

Råhud

Örhängen bestående utav små runda råhuds-cirklar! De röda är ngn kalv om jag inte minns fel, antingen ren eller nöt och denna är lite genomskinlig. Mkt vackert när man färgar! De turkosa är mer som vanligt pergament/trummskinn, alltså inte så transparenta :)




Turkosa/Silver 200:-/st
Röda/Guld 300:-/st


torsdag 8 juli 2010

Royal..

Ytterligare broscher. Denna gång med dom här stora säkerhetsnålarna som blev poppis en bit in på 2000-talet ^^


  • Nöthud 2mm, oxhud 1,5 mm
  • Olika bruna nyanser utav narvsvärta och Acra-K
  • Special säkerhetsnålen
  • Ringöglor och pärlor





Utan blixt

Med blixt


200:-/st

tisdag 29 juni 2010

Kungligheter

Nu är jag inne på lite royalistisk inspiration så här efter bröllopet. (Inte medvetet dock ^^)
Så jag har fifflat ihop lite färgglada broscher. Tänk vad man får ner arbetstiden när man gör flera stycken samtidigt och ett moment i taget. 1 timme per brosch! :D


Plastik


Infärgning




Dekor



Finished!


130:-/st

Related Posts with Thumbnails