^_^v

lördag 3 april 2010

The corset..

Här kommer ytterligare en arbetsprocess. Detta var ett accessoarprojekt, vilket jag tog ett steg längre än väskor och bälten som jag kände mig väldigt otillfredsställd utav.

Detta är alltså en korsett med snörning i ryggen i underbart, mysigt, grön svinmocka. Ett skinn jag hittade i Evas (våran underbara lärarinna) gömmor längst in, längst bort! :)

Här är alla delarna utlagda på mitt skinn! Innan detta moment har jag konstruerat mönstret, gjort inte bara en utan ganska många toiler. (En förlaga i lakansväv el. liknande) När det är färdigt och toilen sitter som en smäck gör man alla mönsterdelar i byggplast med inräknade sömsmåner och lägger ut på skinnet!



Här är den ihopsydd. Fäster alla sömmarna för hand så att jag vekligen är säker på att de inte går upp!



Nästa steg är att sy kanaler i varje söm jag ska trä i korsettstål. En söm brevid varje tidigare söm som också ska fästas för hand. Vilket blir drygt...*räknar*...120 fästningspunkter.....ja!



Nu är stålet i.


Foder!


Dekoren på G


Finished!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails