^_^v

söndag 18 juli 2010

Mirrors...

Jag ber om ursäkt för att det tagit en stund sedan det förra inlägget men inspirationen har varit lite stelfrusen samtidigt som jag tillverkat ett par grejor jag inte kan lägga upp riktigt än. De kommer att dyka upp här efter nästa helg ^^

Detta jag har gjort blev till slut örhängen efter mycket om och men. Det skulle bli både halsband och armband men jag tyckte inte jag fick till det. Hade jag haft mer tid på mig hade jag arbetat mer på halsbandsfronten tror jag. Kan alltid ta upp den tråden igen vid ett senare tillfälle :)

  • Nöthud (2,5-3mm)
  • Renskinn (0,7-1mm)
  • Mosaikspeglar
  • Animaliskt lim, trälim och klebfest!
  • Fiebings oil dye (svart)
  • Ringöglor och öronkrokar



Limmat baksida med trälim och skär ut efter torktid


Färdigt!

Efter kanskärning gjorde jag försänkningar för spegelmosaiken. (Nej jag har såklart inte limmat dit spegeln innan färgning ^^)


Kanpolerning med animaliskt lim! Skillnaden syns nog bättre om ni klickar på bilden för förstoring (Även om bilden är lite suddig)


Speglar fastlimmade med Klebfest!



Om man vänder på steken blir det ett helt annat uttryck :)
(Man kanske inte tänker på det på en gång, men på det här paret har jag vänt på delarna så att de mer trubbiga ändarna möts)



160:-/paret


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails