^_^v

onsdag 28 juli 2010

New mirrors

Nu har jag gjort nya speglar på nytt vis! Jag har inte som på de förra gjort en bak sida och en ram och sytt ihop dem. Nu har jag använt ett tjockare skinn och haft som mellanlägg....well, jag förklarar steg för steg med bilderna:

Här har jag skurit ut en ram i ett skinn som är lika tjockt som spegelskivan och limmat fast den runt om spegeln.
Mallen till den ligger bredvid och fungerar som mall för både mellandelen och framsidan/ramen.


Här limmar jag baksida i ett tunt renskinn (ca 1-1,5mm)


Framsidan/ramen i samma material som baksidan. Här har jag inte skurit ut så att man kan se spegeln än ^^


Nu har jag gjort det och så har det dessutom blivit lite plastik :)


Och så limmar jag fast den delen på framsidan!


Färgade gjorde jag i efterhand. Eftersom jag skulle göra små detaljer med färg var det bäst att ta det efteråt eftersom materialet gärna krymper en aning efter infärgning.
Allra sist fettade jag in, lade på ev. Acra-K, bladmetall och sen kantpolerade jag allt med animaliskt lim. Behövs inga sömmar, detta håller fiiint ^^


175:-/st

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails