^_^v

tisdag 6 juli 2010

More Medieval

My family! Vi är kreativa hela bunten :) Här är några bilder från olika medeltidsveckor på Gotland. Samtliga kläder är hemmagjorda utav bäraren. Om inte, så har vi hjälpts åt :D


Syster Jenny med sin son Gustav. Skräddare: Jenny


Centrera
Kaninen med pojkvän (Ja, men jag ser ju ut som en!) Skräddare: Bäraren


Detta år fick syrra nr 2 (Cecilia) låna klänningen jag hade på bilden ovan. Sen har vi farsan och lilla Elvira! Skräddare: Morsan (åsså jag på Cecilias klänning som sagt)


Cecilia! Skräddare: Jag


Den här har ni sett förr (länk) Skräddare: Jag


Far! Skräddare: Mor och farsan har klätt skorna :)


Robin har gjort sina kläder själv. Är det ngt du också vill göra? Gör som Robin, börja lajva! (Eller bli ihop med någon som kan, möhöhö :P)


Mamma har också gjort sina kläder själv. Det är tack vara henne som jag började sy :)


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails