^_^v

lördag 27 mars 2010

The beginning...

Jag kan ju berätta lite om hur hela den här cirkusen började :)
När jag var liten så sydde min kära mor varenda plagg jag bar. Jag däremot har haft symaskinen som min värsta fiende ända till jag började på gymnasiet. Mitt vapen har varit pennan och penseln genom hela livet!


Jag kom överens mer och mer med den där symaskinen och mitt projektarbete i gymnasiet bestod utav att göra om gamla kläder, skor, väskor you name it! Projektet döptes "Do-Redo" (Tack vare Julias underbara bok)
Detta blev min studentklänning. Ett nattlinne och farmors gardiner.

En helt vanlig svart...kjol


En svart polotröja samt en orange stickad tröja blev detta.


Fast mest nöjd var jag nog ändå med dessa. Ett par beiga stövletter som jag skar bort dragkedja och lite utav ovanlädret och klädde dem och målade klack och sula :)





Intresset för läder och skinn kom i samband med att Robin visade mig Gotland och Visbys medeltidsvecka. Detta är från andra året och yes, klänningen har jag sytt


Det här var då det första i läderväg som jag skapade. En månad senare skulle jag börja på Steneby...:)

2 kommentarer:

Emma sa...

Åh vad kul att du börjat blogga! =) Jag ska genast länka till dig från min blogg.
Jag känner igen klänningen du sydde när vi gick på gymnasiet, den är SÅ fin!
Kramar från Emma

Frida Theolinda sa...

wow. Nej vänta, jag menar WOW!

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails