^_^v

lördag 27 mars 2010

This is now


God förmiddag! Idag så är det dagen före den lite större dagen :) Imorgon kommer vi ha en inspirationssession på kondis med temat bröllop!
Florister, frisör, juvelerare, hudterapeut, underkläder kommer vara där. Och så jag! :D

Vi ska dit senare och börja ställa i ordning, så jag tar med mig kameran och plåtar lite hur det kommer bli. Plus att ni får se lite närmare hur det ser ut på min arbetsplats :)



Mmm....päls!



Jag köpte en skyltdocka på Lindex för några veckor sedan. De sålde ut alla gamla för 500 spänn!
Så nu har hon stått och agerat elak drottning från Snövit!



Jag tror hon trivs rätt bra :)






Jag kan ju visa vad jag håller på med just nu! (Bilder på allt annat kommer jag att lägga upp i omgångar)
En slags aftonväska. Jag hittade en väskbygel i gömmorna och kände att jag ville göra ngt av den.


Såååå detta är:

  • Ca 1 mm naturell vegetabilgarvad ren om jag inte minns fel (jobbigt att hålla ordning på alla läderbitar från flytten från Dalsland ^^)
  • Sen har jag blött ner materialet och präglat en spets på och dessutom använt mig av en liten metallfjäril från ett halsband och tryckt mönster med :)
  • Materialet är färgat med narvsvärta (grön och blå) till en mörkturkos nyans.
  • Akra-K pärlemor (textilfärg) har jag tagit på fingret och suddat fram mönstret.
  • Sytt ihop delarna och nu håller jag på med ett pärlbroderi!







Så här vacker var utsikten från min ateljé den 3:e mars

2 kommentarer:

Ylva Hultén sa...

Ellinor! Kul att du lagt upp en blogg, så man kan få se din fantasi flöda!!! Den elaka drottningen - Fantastisk!!!! Kram//Ylva

Jenny Blå sa...

Hej igen !
Jätte kul att titta på mer av dina grejer. Men nu har jag lovat min man att han ska få se sandalerna som jag blev förälskad i, så SNÄLLA lägg upp en bild. Kolla gärna in på min blogg.
jennybla.blogspot.com
mvh Jenny/Fin & Skön

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails