^_^v

lördag 27 mars 2010

De första trevande stegen

Ja nu kör jag hårt här med inlägg! Snart har jag lagt upp så det räcker för en hel vecka på en gång :)
Hur som helst så tänkte jag visa de allra första läderarbetena vi fick i uppgift att göra på Stenebyskolan.



Rosen



En övning i att kunna slipa och hantera sin kniv. Uppgiften var att "skärfla", dvs att tunna ut lädret med hjälp av kniven.



Sedan kom sömnadsövningarna...jadu inte den finaste sömmen kanske ^^ But it was my first time.



Att veta hur man syr kuber är nästan som en yrkeshemlighet. Men frågar du så svarar jag :)



Laska var också något vi skulle lära oss. Detta halsband ligger faktiskt fortfarande ofärdigt. Jag får ta tag i det så lägger jag upp det när det är färdigt :)





3 kommentarer:

Frida Theolinda sa...

Vad kul att få se vad du gör. Du har sån bra stil, talanga att skapa det och engagemang att genomföra det. Fantastiskt!

Robin sa...

BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA! <3

Emma sa...

Det här, älskade vän, är inte ett bombhot ;)

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails