^_^v

tisdag 30 mars 2010

Brud i det gröna..

När morsan och farsan kastade ut sina sängar från 1800 kallt(!) så fick jag en inspirationskick utav benen som far hade svarvat till sängarna. Jag snodde dom och har nu att våtforma kring. Så nederdelen utav benen använde jag till denna piece.

  • ca 1,5 mm renskinn (well, renskinn IS the best!) som jag lagt i blöt så det fått suga igenom ordentligt.
  • Spänt upp skinnet på min träform, i detta fall svarvat sängben, med rundspik som INTE rostar eller lämnar andra märken utav fukten från skinnet.
  • I detta läge präglar jag bladmönstret med läderpunsar när materialet är fuktigt.
  • Låter skinnet torka helt innan jag tar bort det.
  • Färgar in materialet med grön, gul och ett par nyanser utav brun narvsvärta.
  • Acra-K kungsguld inuti och som en hinna på utsidan
  • Guldbladen som är målade med Acra-K som sticker upp är gjorda i råhud och är som skinnet nerblött och uppspänt på form.
  • En liten guldsnörning med ett runt, smalt guldband, metalltråd och pärlor.
  • Även extra utsmyckning i guldbladen.






Den tog cirka 11 timmar att göra. (Inga torktider inräknade) Det är mönsterarbetet som tagit den mesta utav tiden :)

1150:-

1 kommentarer:

Erica sa...

shit maybritt kvinna!!
STÖRDCÒOL!

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails